Prepoznajući važnost jačanja komunalnog reda na teritoriji opštine Bar, u svijetlu činjenice da je lokalna uprava na javnu raspravu stavila izmjene i dopune Odluke o komunalnom redu, sa posebnom pažnjom smo se odnijeli prema pitanju sakupljanja, odvoza i deponovanja otpada, sa jasnom namjerom da svojim predlozima stvorimo uslove za unaprijeđenje stanja u ovoj oblasti. Iako su javne službe, odnosno d.o.o. „Komunalne djelatnosti“, u prethodnom periodu činile napore koji su doveli do bolje situacije kada je riječ o ovoj problematici, smatrali smo potrebnim da podnošenjem prijedloga i sugestija napravimo korak više ka dostizanju boljeg komunalnog reda, naročito tokom ljetnje turističke sezone.
Poučeni primjerima drugih gradova, prvenstveno u regionu, koji važe za prestižna turisitička mjesta, kakvo je svakako i naš grad, nadležnom organu lokalne uprave smo ispred Kluba odbornika DPS uputili predloge za dopunu Odluke o komunalnom redu, koji će na drugačiji i kvalitetniji način tretirati režim odnosno vrijeme sakupljanja, odvoženja i deponovanja otpada tokom turističke sezone.
U tom smislu smo predložili da privredno društvo koje vrši sakupljanje i odvoz otpada (d.o.o. „Komunalne djelatnosti“), u periodu od juna do septembra mjeseca, poslove sakupljanja, odvoženja i deponovanja otpada obavlja u izmijenjenom režimu rada, počev od 04 h do 22 h, te da privredno društvo koje vrši usluge deponovanja (d.o.o. „Možura“) mora svoje radno vrijeme prilagoditi izmijenjenom režimu rada i omogućiti nesmetano deponovanje od ranih jutarnjih časova.
Podsjećanja radi, u dosadašnjem periodu režim odvoženja i deponovanja otpada nije bio definisan odredbama ove Odluke, što je situaciju na terenu, posebno u jutarnjim časovima tokom sezone, duž magistralnog puta i u turističkim mjestima činilo dosta složenom.
Vjerujemo da će se na taj način stvoriti uslovi za značajno unaprijeđenje stanja u pogledu adekvatnog i blagovremenog odvoženja otpada, da ćemo izmijenjenim režimom sakupljanja, odvoženja i deponovanja otpada već u ranim jutarnjim časovima imati rasterećene posude za otpad, odnosno kontejnere na magistralnom putu i turističkim mjestima, te da će turiste koji ovdje borave ili oni koji prolaze tranzitom dočekati javne površine sa manjom količinom otpada, čime ćemo poslati jasnu poruku da smo posvećeni daljem turističkom razvoju i zaštiti životne sredine.
Isto tako, izmijenjeni režim rada imao bi pozitivne efekte i na zaposlene u javnim službama koji obavljaju ove poslove, iz razloga što će iste obavljati u periodu smanjene frekvencije saobraćaja na magistralnom putu i manjih gužvi u turističkim mjestima u kojima vrše sakupljanje, ali svakako i zbog činjenice što će značajan dio posla obavljati u ranim jutarnjim časovima kada temperature nijesu na visokom nivou.
U tom smislu vjerujemo da će nadležni organ i javne službe opštine Bar imati razumijevanja i prihvatiti ovu našu inicijativu i da ćemo na taj način zajedničkim naporima doći do još boljih rezultata, koji su, kako smo već kazali, bili značajni i prethodnih godina kroz odgovoran pristup d.o.o. „Komunalne djelatnosti“, uprkos mnogim izazovima sa kojima su se u svom radu suočavali.
Mr Aleksandar Barlović, odbornik DPS u SO Bar