Brojni projekti koji su u prethodne dvije godine realizovani nastavak su dinamičnog rasta koji karakteriše rad gradske uprave. Već sada su efekti tog rada itekako vidljivi.
Veliki broj projekata izgradnje i obnove saobraćajne infrastrukture je ili realizovan u protekloj godini ili se njihov završetak očekuje. Građanima Glavnog grada je na korišćenje predat Bulevar 21. maja, koji predstavlja žilu kucavicu za ogroman broj stanovnika Podgorice. Zajedno sa projektom Jugozapadne zaobilaznice, sa potpuno novim mostom preko Morače, čija je treća faza uveliko u toku, i izgradnje dijela bulevara Podgorica – Danilovgrad kroz Gornju Goricu, za koji je potpisan Ugovor o izvođenju radova, zaokružuje se saobraćajni prsten koji ima za cilj da izmjesti tranzitni saobraćaj iz jezgra Glavnog grada. Projekat bulevara od Podgorice do Tuzi je takođe u fazi realizacije, gdje je prva faza već završena, a očekuje se nastavak izgradnje. Na taj način će biti ispunjeno obećanje koje je dala ova gradska uprava dolaskom na vlast, a to je da će se u Podgoricu sa sve četiri strane ulaziti saobraćajnicama bulevarskog tipa.
Bulevari su i ovih dana nezaobilazna tema, pa je tako u relativno kratkom periodu iza nas počela izgradnja Bulevara Veljka Vlahovića na Starom Aerodromu, zatim izabran izvođač radova na izgradnji Bulevara Vilija Branta na Zlatici koji će služiti kao veza sa autoputem Bar – Boljari, dok će Zmaj Jovina ulica biti rekonstruisana u saobraćajnicu bulevarskog tipa.
Gotovo i da nema gradskog naselja u kom neka od ulica nije rekonstruisana. Dosta vremena bi trebalo da bi se pobrajali svi uspješno realizovani projekti ovog tipa, stoga ću pomenuti samo neke kao što su izgradnja Ulice Baku u naselju 1. maj, zatim Ulice Boška Buhe i Ulice Đura Čagorovića u Tološima, Ulica Miloja Pavlovića u Donjoj Gorici, Ulica Meše Selimovića u Bloku V, rekonstrukcija Ulice kralja Nikole na Zabjelu. Uprava Glavnog grada ne zaboravlja ni ruralna naselja, pa se tako rade saobraćajnice i u Lješanskoj nahiji, Lijevoj Rijeci, Brskutu…
Jedna od najznačajnih aktivnosti u 2019. – oj godini je realizacija projekta Održive urbane mobilnosti sa jasnim smjernicama za planiranje saobraćaja u Glavnom gradu, povećanje bezbjednosti saobraćaja, modernizaciju gradskog prevoza, smanjenje emisije izduvnih gasova i poboljšanja kvaliteta životne sredine. Paralelno sa ovom aktivnosti Glavni grad svakodnevno iskazuje spremnost za unaprjeđenje infrastrukture za alternativne vidove prevoza, pa je drugu godinu za redom realizovan projekat „Podgorica na dva točka“ kojim je subvencionirana kupovina bicikala i električnih trotineta za naše sugrađane. Instaliranje punionica za vozila na električni pogon na nekoliko lokacija u gradu, stavlja Podgoricu na mapu gradova koji idu u korak sa savremenim modernim tehnološkim rješenjima u saobraćaju.
Ponosni na ono što je u proteklom periodu Demokratska partija socijalista na čelu sa upravom Glavnog grada uradila na polju modernizacije saobraćajne infrastrukture, nastavićemo da usvajamo nove savremene trendove iz oblasti saobraćaja i da ih uspješno inkorporiramo u našu sredinu. Svjesni smo da je pred nama još dosta izazova da bismo Podgoricu napravili još ljepšom i plemenitijom, ali smo istovremeno i spremni da neumorno i nepokolebljivo radimo na ostvarenju tog cilja. Uprava Glavnog grada svojim dosadašnjim pregalaštvom pokazuje da je svakim novim danom sve bliža cilju da od Podgorice napravi moderan evropski grad.
Stefan Ćulafić, odbornik u Skupštini Glavnog grada