Skupština kotorske opštine ne zasijeda dugo već. Od početka godine održana je jedna i započeta druga sjednica. Od tada, odluke koje su u ingerenciji lokalnog parlamenta donosi predsjednik opštine. On kaže da ima pravo pa se postavlja pitanje što će nam onda skupština i aparat koji poprilično košta ako je dovoljan predsjednik? A da predsjednik opštine Vladimir Jokić to radi mimo zakona, kategoričan je Željko Aprcović, predsjednik kotorskog DPS-a.
Član 59 Zakona o lokalnoj samoupravi, koji precizira u kojim slučajevima predsjednik opštine može da donosi odluke iz nadležnosti Skupštine. Motiv i cilj te norme pozicionirane u članu 50 pomenutog Zakona je da u slučaju vanrednih okolnosti, ratnih dešavanja, epidemija, elementarnih nepogoda, radi funkcionisanja ostvarenja prava svih građana na nivou lokalne samoupreve predsjednik opštine može da donese odluke, koje je, nakon prestanka vanredne situacije u roku od 30 dana dužan potvrdi parlament. Aprcović kaže da se pita kao pravnik što će se desiti ukoliko te odluke u parlamentu ne budu potvrđene od strane odbornika SO Kotor? Takođe, ko snosi posljedice za njihovo nepotvrđivanje?
Na pitanje da li pravni sistem u Kotorskoj opštini funkcioniše, Aprcović je kazao da misli da ne funkcioniše. On kaže da, shodno članu 40 Zakona o lokalnom samoupravi, sjednice lokalnog parlamenta saziva predsjednika SO a održavaju se najmanje jednom u tri mjeseca. Kotorska SO je bila dužna da održimo tri sjednice u prvih 9 mjeseci, što nije urađeno, jasan je Aprcović.
Na pitanje zbog čega kotorski DPS nije tražio vanredno zakazivanje SO na kojoj bi se raspravljalo o povjerenju predsjedniku opštine i samoj Skupštini, Aprcović je odgovorio su odluke koje je donio predsjednik opštine objavljene u Službenom listu-opštinski propisi 25. septembra ove godine. Prvi potez kojim će DPS Kotora uraditi je da će se već danas obratiti Ministarstvu javne uprave pisanim dopisom, odnosno Direktoratu za lokalnu samoupravu, od kojih će tražiti da se izvrši kontrola odluka koje je donio predsjednik opštine i da se utvrde nepravilnosti. Nakon toga će obrazložiti prijedlog za izglasavanje nepovjerenja predsjedniku, koji podnosi trećina odbornika. Aprcović kaže da DPS ima trećinu, a na pitanje da li će svi u Klubu odbornika podržati takva odluka, jer je ranije bilo slučajeva da pojedini odbornici ne glasaju po partijskoj direktivi, Aprcović smatra nespornim da će svi u okviru Kluba odbornika biti za rješenje koje u političkom smislu treba da izazove određene posljedice u radu lokalne samouprave. Zakazivanje vanredne sjednice SO Kotor sa tačkom dnevnog reda koje podrazumijeva pitanje povjerenja predsjedniku opštine, a možda i Skupštine se zakazuje po hitnoj proceduri i ne treba da prođe više od deset dana.
Ukoliko se dogodi da trećina odbornika DPS-a zatraži zakazivanje vanredne sjednice SO Kotor na kojoj bi se raspravljalo o pitanju povjerenja predsjedniku opštine Kotor Vladimiru Jokiću, pa i raspuštanju kotorske Skupštine, i tu inicijativu potvrde opozicioni odbornici imamo situaciju da, sa predsjednicom SO Kotor Dragicom Perović, koja mora biti prisutna, postoji potrebna većina za nesmetan rad. To znači da se može izglasati odluka o nepovjerenju predsjedniku jer bi bilo prisutno 17 odbornika od 33. Da li će se to i dogoditi, ostaje da se vidi u narednom periodu.
Na pitanje da li postoji više kolona u kotorskom DPS-u Aprcović je odgovorio da ima onih koji bi to željeli, ali da to nije slučaj i da partija djeluje homogeno po dobro utvrđenim principima.
Pitanje predsjedničkih izbora u Kotoru se može tumačiti na više načina, kazao je Aprcović, siguran da je bilo malo inertnog odnosa kod njihovih birača zbog apsolutne dominacije Đukanovića kao predsjedničkog kandita čija je pobjeda bila neupitna.
Na pitanje da li bi podnio ostavku ukoliko DPS ne funkcioniše kako treba, Aprcović je kazao da bi to uradio.